INICI  ESCOLA  INSCRIPCIONS  CONTACTE         ESP | CAT  
HECTOR CAT
Estudi Karloff          

Els nostres cursos





DATES

Del 9 de novembre de 2021 al 22 de febrer de 2022.


HORARI

Dimarts de 18:00 a 21:00


PREU
150€/mes

PREPARACIÓ PER AL RODATGE: Tècniques d’assaig

HÈCTOR HERNÁNDEZ VICENS

         


Curs teòric i pràctic centrat en l’assaig d’un rodatge cinematogràfic o televisiu.

La preparació és la part més important de la feina de l’actor i el que assegura un bon acting durant el rodatge permeten a l’actor aprofundir en el treball de taula i en els assajos.


Durant el curs es treballarà:

-El treball de taula i provar totes les decisions

-La creació del personatge

-L’aixecament d’escenes per a posseir el personatge.

-Perfeccionar l’actuació posterior durant el rodatge.


Tots els exercicis pràctics es gravaran i analitzaran per tal que els actors vegin el que funciona i el que no. L’actor tindrà disponible per al seu videobook tot el treball fet durant el curs (material en brut)



PROGRAMA


El curs s’estructura en dues parts:

La primera part se centra a assolir uns coneixements de dramatúrgia, a treballar la creació de personatge i en prendre decisions actuables. Cada actor crearà diferents personatges i viurà moments de les seves vides treballant en tot detall algunes escenes amb l’objectiu principal de buscar la veritat del personatge i assolir una actuació honesta i naturalista.

A la segona part del curs cada actor crearà un personatge amb el qual hi conviurà algunes setmanes, treballant de manera exhaustiva i profunda una escena, posant en pràctica tot allò après a la primera part del curs. Aquesta escena es rodarà al darrer mes del curs i serà el resultat de tots els assajos previs.



CONTINGUT


L’assaig és la part més important del rodatge i el treball de taula és la base de l’assaig. A aquest curs, tant amb la teoria com amb la pràctica, l’actor assolirà coneixements de dramatúrgia que li donarà aptituds per a la creació del personatge, per a crear a partir de les escenes, i per a prendre totes les decisions que desembocaran en una actuació honesta, realista, i dins l’estil i el to que marca el director.

El curs es basa en l’anàlisi de l’obra i de l’escena, de cada acció i de cada rèplica, i en prendre decisions actuables i preparar recursos per al rodatge . És, l’assaig, l’etapa més creativa en que es construeix tot, on es dóna dimensió i profunditat al personatge, i l’actor queda preparat per anar al rodatge només a “viure el moment”.  El curs se centra en buscar una actuació gens superficial, en la que el personatge es crea, amb tot detall, amb la vida i experiència de l’actor, en no caure al clixé, i en oferir al director molt més del que pot imaginar seguint sempre les directrius. Prepara també l’actor per no buscar el resultat i li dóna recursos per no cremar-se amb les repeticions de les preses.

S’aprofundirà també en l’autoconeixement com a actor: identificar quina mena d’assajos i tècniques l’ajuden, i quins el perjudiquen, per tal que cadascú es faci fort amb el seu mètode particular, i quines directrius milloren el seu acting i quines que no, per a un millor treball amb els directors, entenent que tota creació és una comunicació actor-director.

L’actor aprendrà el funcionament d’un rodatge, la preparació per entrar en escena, i posarà en pràctica les tècniques per a fer diferents preses sense perdre naturalitat. L’actor arribarà al set amb la feina feta amb l’objectiu de viure el moment i crear actuacions irrepetibles.



METODOLOGIA


L’actor interpretarà, al llarg del curs, tota mena de personatges diferents buscant, en cada un d’ells, la veritat, per a una interpretació honesta. Abans de cada assaig es treballarà l’escena i el personatge amb treball de taula.

Cada classe s’estructura en una part teòrica, i una part pràctica en que s’assagen escenes i es prepara amb treball de taula l’escena de la següent sessió.

Cada escena es treballarà de maneres diferents per parelles, creant diferents mons a partir del mateix text, per explorar-ne les possibilitats. Totes les escenes es graven.

Finalment cada actor assajarà durant unes quantes sessions l’escena que rodarà a final del curs.    


















Hèctor Hernández Vicens

Novel·lista, guionista, director de cinema i televisió. Ha estat durant 6 anys cap de guionistes de la sèrie infantil Los Lunnis (TVE) amb més de 50 premis internacionals. Ha escrit diverses TV movies, entre elles, Pacient 33, amb 4 premis Tirant; sèries com El Cor de la Ciutat, Kubala Moreno i Manchon, 39 + 1 i els llargmetratges cinematogràfics Fenix 1123 dirigit per Joel Joan i Sergi Lara; i El Practicant, dirigit per Carles Torras, en fase de finançament. Com a director de cinema ha escrit i dirigit el thriller psicològic El cadàver d'Anna Fritz, estrenada al festival SXSW Austin, i seleccionada a les seccions oficials de festivals com BFI London Film Festival, Fantaspoa i Festival de Cinema Fantàstic de Sitges entre d'altres i estrenada en gairebé 20 països. Ha dirigit el llargmetratge Day of The Dead Bloodline, produït per Nu Image i Millennium Films, estrenat a USA i distribuït per Netflix. El seu següent llargmetratge com a guionista i director serà produït per A Contraluz Films.



ESTUDI KARLOFF

                                                 ︎ ︎