INICI  ESCOLA  INSCRIPCIONS  CONTACTE         ESP | CAT  
Estudi Karloff          

Els nostres cursos




DATES
Del 19 d’octubre de 2022 al 18 de gener de 2023 (12 sessions, 48 h lectives)

*dimecres 28 de desembre i el 4 de gener no hi haurà classe per festivitat.


HORARI

Dimecres de 10:00h a 14:00h


PREU

600 €
*amb possibilitat de fraccionar.


INSCRIPCIÓ

Per reservar la teva plaça contacta amb nosaltres a info@estudikarloff.com o omple el formulari d’inscripcions situat a la part superior de la nostra pàgina web.

EINES IMPRESCINDIBLES: DEL SELFTAPE AL CALL BACK amb HÈCTOR HERNÁNDEZ VICENS





Al selftape i al “call back” és on L’ACTOR S’HO JUGA TOT.

Un selftape sol ser la PORTA D’ENTRADA no només a una pel·lícula o sèrie. Molts cops també a la professió. A molts actors un selftape o un càsting els pot canviar la vida professional  per sempre.

En canvi, molts actors han fet durant anys desenes de selftapes i mai els han seleccionat. Alguns fins i tot tenen una llarga experiència amb bons papers al teatre i a molts curtmetratges premiats, però mai han pogut aconseguir un paper significatiu al cinema o a la televisió.

De la mateixa manera, molts altres actors, professionals o sortits de l’acadèmia, s’han presentat a molts càstings, però no han passat els Call Backs.

Potser perquè un actor no en te prou en ser bon actor:  també ha de demostrar que ho és en un selftape i en un càsting presencial.

El selftape és el moment en què l’actor està a la corda fluixa: actua sense altres actors i sense assajos. No n’hi ha prou en fer una proposta lògica: ha de CAPTIVAR, MAGNETITZAR, ACONSEGUIR L’ADMIRACIÓ I CONFIANÇA. I això només s’obté amb una actuació excel·lent. I l’actor ho ha d’assolir sense els mitjans que té quan actua en una escena.

Molt poques vegades un actor sol demostrar en un selftape la seva capacitat interpretativa, fins al punt que quan el director rep desenes de selftapes per cada personatge, molts ni s’acaben de visionar.  El director, en un selftape, encara que té present que el que busca és potencial, necessita ser captivat, necessita sorprendre’s descobrir una proposta que potser no s’havia plantejat per dona donarà vida al seu personatge.

Als call backs sovint els actors seleccionats hi arriben sense oferir res més del que han ofert al selftape, i fent una actuació pitjor –ja que al selftape han pogut seleccionar la millor presa i, en canvi, al càsting presencial tenen una única oportunitat. Molt sovint, el director demana a l’actor un canvi substancial que li desmunta allò que prepara i aquesta petició acaba  espatllant l’actuació.

Aquest curs, teòric i pràctic, té com a objectiu que els actors ofereixin, sempre, la millor actuació possible tant al selftape com al call back.

Els actors participants en el curs veuran resultats des del primer dia, en apreciar la gran diferència entre un tape que faran abans de la primera sessió, i el mateix tape que faran just després.

Per a poder rebre el material gravat serà imprescindible haver efectuat la totalitat dels pagaments del curs. Tot el material gravat serà entregat en la seva versió original.


PROGRAMA

A)  EL SELFTAPE

I-Anàlisi de la “separata”. Les preguntes a fer al director de càsting.

II-Disseny de la proposta. Conflictes exteriors i interiors. Arc dramàtic. Què volem explicar.

III-Preparació d’elements d’actuació a partir de les decisions preses. Creació del personatge amb elements d’actuació.

IV-Creació “dels altres”. Els personatges amb què interactuem.

V-Suplir amb la imaginació tot allò de l’escena que no tenim al selftape amb l’objectiu de basar l’acting en reaccions. En escoltar a qui no hi és.

VI-Preparació de l’espai, del quadre, de la llum, el so. Els aspectes tècnics de la gravació, sigui només amb un mòbil o afegint un sistema de focus o un micròfon.

VII-Què analitzar en visionar la presa que hem fet. Autodiagnòstic d’errors i de coses millorables per a una altra presa.

VIII-La segona proposta, si volem oferir propostes diferents al director.

IX-Quan el director o director de càsting demanen ajustos i canvis.

X-Altres consideracions: Dicció, elements d’attrezzo, estilisme i caracterització, llicències amb el text, accions de les acotacions que no podem fer en un selftape, idees creatives per a sortir de la norma, què fer en cas de ser convocats en un càsting presencial després del selftape.


B) EL CALL BACK

XI- Què és un callback. La funció del director de càsting i del director. Com és la sessió. La relació de l’actor amb el director de càsting i amb el director.

XII- La preparació del callback després d’un càsting o selftape: una proposta diferent de l’anterior.

XIII- Tècniques per a la interpretació sense estar en escena. Tècniques de concentració específiques del càsting, imaginació, construcció del moment, relaxació.

XIV-Els “suggeriments” del director. Preparats per a petits i grans canvis. Recursos per afrontar-los.

XV-El càsting sol o amb altres actors.

 

















HÈCTOR HERNÁNDEZ VICENS

Novel·lista, guionista, director de cinema i televisió. Ha estat durant 6 anys cap de guionistes de la sèrie infantil Los Lunnis (TVE) amb més de 50 premis internacionals. Ha escrit diverses TV movies, entre elles, Pacient 33, amb 4 premis Tirant; sèries com El Cor de la Ciutat, Kubala Moreno i Manchon, 39 + 1 i els llargmetratges cinematogràfics Fènix 11:23 dirigit per Joel Joan i Sergi Lara; i El Practicant, dirigit per Carles Torras. Com a director de cinema ha escrit i dirigit el thriller psicològic El cadàver d'Anna Fritz, estrenada al festival SXSW Austin, i seleccionada a les seccions oficials de festivals com BFI London Film Festival, Fantaspoa i Festival de Cinema Fantàstic de Sitges entre d'altres i estrenada en gairebé 20 països. Ha dirigit el llargmetratge Day of The Dead: Bloodline, produït per Nu Image i Millennium Films, estrenat a EUA i distribuït per Netflix. El seu següent llargmetratge com a guionista i director és Beach House (pendent d’estrena) produït per TV3, IB3 Televisió, entre altres.



ESTUDI KARLOFF

                                                 ︎ ︎