Marçal Bayona
Llicenciat a l’Institut del Teatre de Barcelona en l’especialitat d’Interpretació de text, és membre de la primera ITNC sota la direcció de Xicu Masó. Continua completant la seva formació a la Joven Compañía Nacional de Teatro Clásico, amb formació en vers amb Alfredo Sanzol, Yayo Cáceres i Vicente Fuentes, entre altres.
En el camp del moviment, ha estudiat esgrima escènica amb Jesús Esperanza, lluita escènica amb Kike Inchausti i esgrima esportiva i històrica a l’Escola Hongaresa d’Esgrima de Barcelona, a més d’un laboratori anual de cos, veu i impulsos físics, impartit per Pere Sais. En el món de la màscara, ha estudiat Commedia dell'Arte amb Antonio Fava a l'Stage Internazionale di Commedia dell'Arte a Reggio Emilia.
A més a més, ha fet cursos de manipulació d’objectes i titelles, i també de màgia, fet que li ha permès incorporar-la com a assessor de diversos espectacles. Tanmateix, té formació musical de solfeig, així com toca el clarinet i el saxo.
Com a actor, ha treballat a Titus Andrònic (Israel Solà – Parking Shakespeare), El venedor d’històries (Ireneu Tranis), Fly me to the moon (Sílvia Navarro – La Canina), Los empeños de una casa (Yayo Cáceres – JCNTC), La dama boba (Alfredo Sanzol – JCNTC), Fuente Ovejuna (Javier Hernández-Simón – JCNTC), La villana de Getafe (Roberto Cerdá – JCNTC), Diari d’una miliciana (Toni Galmés), El Cantador (Xicu Masó – ITNC), Baile y son de Don Patricio Carambolas (Denise Duncan – Iberescena a Costa Rica) o Historias peregrinas (Toni Galmés – Las huellas de la barraca), entre altres.
Com a docent, imparteix classes de Màscara Neutra, Larvària i Expressiva, Commedia dell’arte, Lluita escènica i Entrenament actoral.